۱۳۸۷/۱۰/۰۹

کوفیان امروز


امسال شروع محرم حسین علیه السلام همزمان شد با عزای عمومی در مصیبت وارد شده بر غزه ی مظلوم که مقام معظم رهبری اعلام فرمودند.

هدف سیدالشهداء علیه السلام از این قیام بنا به فرموده ی ایشان اینطور هست:
« انما خرجت لطلب‏ الاصلاح فی امه جدی ، ارید ان امر بالمعروف و انهی عن المنکر و اسیر بسیره‏ جدی و ابی علی بن ابی‏طالب علیه السلام »
یعنی برای احیاء سنت جدم رسول الله صلی الله علیه و آله و پدرم علی بن ابیطالب علیه السلام..

حال باید به مدعیان سنت و به این سران ممالک شیخ نشین عرب گفت که آیا سنت پیامبر اعظم صلوات الله علیه اینطور است؟! یا سکوت معنادار شما در برابر این جنایات مسلم این قوم پلید و مستکبر بیانگر چیز دیگری است ؟!!

و از زبان معظمٌ له:
..
سران اين كشورها چه جوابي در برابر رسول‌الله ـ صلي‌الله‌عليه‌و‌آله ـ خواهند داشت؟ چه جوابي به ملت‌هاي خود كه يقيناً عزادار اين فاجعه‌اند خواهند داد؟ به يقين امروز دل مردم مصر و اردن و ساير كشورهاي اسلامي از اين كشتار، پس از آن محاصره طولاني غذايي و دارويي لبالب از خون است.
دولت جنايتكار بوش در واپسين روزهاي حكمراني ننگين خود با همدستي در اين جنايت بزرگ، رژيم آمريكا را بيش از پيش روسياه كرد و پرونده جرايم خود را به عنوان جنايتكار جنگي قطورتر ساخت. دولت‌هاي اروپايي با بي‌تفاوتي و شايد همراهي خود در اين فاجعه بزرگ،‌ يك بار ديگر دروغ بودن ادعاهاي طرفداري از حقوق بشر را ثابت كردند و شركت خود در جبهه ضديت با اسلام و مسلمين را نشان دادند.اكنون سؤال من از علما و روحانيون جهان عرب و رؤساي ازهر مصر اين است كه آيا هنگام آن نرسيده است كه براي اسلام و مسلمين احساس خطر كنيد؟ آيا هنگام آن نرسيده است كه به واجب نهي از منكر و كلمةُ حقٍ عندَ امامٍ جائر عمل كنيد؟
آيا عرصه ديگري عريان‌تر از آنچه در غزه و فلسطين در جريان است در همدستي كُفار حربي با منافقان امّت براي سركوب مسلمانان لازم است، تا شما احساس تكليف كنيد؟
سؤال من از رسانه‌ها و روشنفكران جهان اسلام و به ويژه جهان عرب آن است كه تا چه هنگام به مسئوليت رسانه‌‌اي و روشنفكري خود بي‌تفاوت خواهيد ماند؟ آيا سازمانهاي حقوق بشرِ رسواي غرب و شوراي باصطلاح امنيت سازمان ملل بيش از اين هم ممكن است رسوا شوند؟
همه مجاهدان فلسطين و همه مؤمنان دنياي اسلام به هر نحو ممكن، موظف به دفاع از زنان و كودكان و مردم بي‌دفاع غزه‌اند و هر كس در اين دفاع‌ مشروع و مقدس كشته شود، شهيد است و اميد آن خواهد داشت كه در صف شهداي بدر و اُحد در محضر رسول‌الله ـ صلي‌الله‌عليه‌وآله‌ ـ محشور شود.


[autumn]

[autumn]


نمیدانم اما بی اختیار با مواجهه با چنین سیاست هایی ناخودآگاه یادم از کوفیان نامرد می آید و تنها ماندن ذریه ی پیامبر صلوات الله علیه..

خدایا احساس غریبی میکنیم, احساس درد..
به حق خون سیدالشهدا علیه السلام و یاران ایشان که زنده ماندن اسلام را مدیون آنان میدانیم،
عجّل لولیک الفرج..

blog comments powered by Disqus